Irygator czy szczoteczka soniczna?

Higiena jamy ustnej przybiera różne postacie. Do wykorzystania jest wiele metod, ale w celu uzyskania jak najlepszego efektu warto je ze sobą łączyć. Obecnie najchętniej wybierane są szczoteczki soniczne i irygatory. Dopiero po ich połączeniu można mówić o skutecznej profilaktyce. Dokładne oczyszczenie jamy ustnej przeciwdziała chorobom przyzębia. Można cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem przez długi czas. Pojawia się pytanie, co jest lepsze, irygator czy szczoteczka soniczna.

Czy irygator zastępuje szczoteczkę?

Do higieny jamy ustnej sięga się po różne urządzenia i akcesoria. Najważniejszy będzie oczywiście ich regularne stosowanie. Pojawia się pytanie, co będzie lepsze, irygator czy szczoteczka soniczna. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie obu. W ten sposób uzyska się pożądane efekty, jama ustna zostanie dokładnie oczyszczona i odświeżona. Nie będzie trzeba przejmować się nieprzyjemnym zapachem z ust.

Szczotkowanie zębów po połączeniu z irygacją pozwala pozbyć się płytki nazębnej, przeciwdziała powstawaniu kamienia nazębnego. Za pomocą szczoteczki sonicznej trudno jest dotrzeć do wszystkich przestrzeni międzyzębowych. Nie ma tego problemu w przypadku irygatora. Strumień wody pod ciśnieniem oczyści nawet najmniejsze szczeliny z resztek pokarmowych i drobnoustrojów.

Co jest lepsze irygator czy szczoteczka soniczna?

Nie można jednoznacznie stwierdzić, co jest lepszym wyborem, irygator czy szczoteczka soniczna. W sprzedaży znajdują się już urządzenia, które łączą funkcję obu przedmiotów. Można wobec tego szczotkować zęby, masować dziąsła i płukać przestrzenie międzyzębowe. Wszystko odbywa się podczas jednej czynności, przy wykorzystaniu tego samego urządzenia. Przekłada się to na sporą oszczędność czasu i ogromną wygodę.

Warto od razu podkreślić, że nawet najlepsza szczoteczka soniczna nie usunie wszystkich resztek pokarmowych z trudno dostępnych miejsc. Jest to jednak możliwe dzięki irygacji. Służy do dokładnego oczyszczenia szczelin międzyzębowych. Warto wobec tego sięgać po wielofunkcyjne urządzenia. Najpierw szczotkuje się zęby szczoteczką, a później płucze irygatorem, aby nie pominąć żadnego zakamarka.

Czy warto używać irygatora do zębów?

Używanie irygatora do zębów wiąże się z szeregiem korzyści. Trzeba pamiętać o tym, że każdego dnia na zębach osadza się płytka bakteryjna w postaci miękkiego i lepkiego nalotu. Konieczne jest jego usuwanie. W przeciwnym razie w płytce zębowej zaczną gromadzić się chorobotwórcze drobnoustroje. Bakterie próchnicowe namnażają się w jamie ustnej. Nieleczona próchnica może doprowadzić do utraty uzębienia.

Bakterie wytwarzają kwasy, które osłabiają szkliwo i przyczyniają się do powstawania ubytków. W jamie ustnej pojawia się stan zapalny. Trzeba pamiętać o tym, że płukanie ust nie rozwiązuje problemu z resztkami pokarmowymi, płytką nazębną i bakteriami. Można się ich pozbyć dopiero mocnym strumieniem pod ciśnieniem. Irygacja przeciwdziała próchnicy, paradontozie, wrażliwości dziąseł i ich krwawieniu. Używanie irygatora jest banalnie proste, a oczyszczanie nim jamy ustnej zajmuje zaledwie parę minut.