Ból po leczeniu kanałowym – jak długo trwa?

Ból-po-leczeniu-kanałowym-jak-długo-trwa

Ból po leczeniu kanałowym – jak długo trwa?

Ból po leczeniu kanałowym jest bardzo często na tyle silny, że szukamy sposobów na bardzo szybkie złagodzenie go. Jednak najlepiej jest dać możliwość tkance zregenerować się, bo sam ból może utrzymać się jedynie od 2 do 3 dni. Musimy jednak pamiętać, że bardzo często zdarza się, że nadwrażliwość danego miejsca może utrzymywać się jeszcze jakiś czas od wykonania leczenia kanałowego. Nie musimy jednak obawiać się, że taki stan rzeczy utrzyma się na stałe. Po jakimś czasie i te objawy bowiem, szybko nas opuszczą. Kiedy jednak ból utrzymuje się długi czas i uniemożliwia funkcjonowanie bez leków, to warto wybrać się do stomatologa na sprawdzenie.

Czym jest leczenie kanałowe?

Każdy ząb, kiedy nie do końca jest cały, czyli mamy do czynienia z jego uszkodzeniami wymaga takich zabiegów, jak leczenie kanałowe. Jest to nic innego, jak dogłębne oczyszczenie całej miazgi zębowej, która jest pokryta nie tylko resztkami jedzenia, ale także osadami. Na skutek powstania dziur niestety wszystko jest w stanie przedrzeć się do miazgi zęba, co nie tylko niszczy go, ale bardzo często powoduje dolegliwości bólowe, co uniemożliwia codzienne funkcjonowanie. Możemy jednak poradzić sobie z tym problemem, kiedy wykonamy u siebie leczenie kanałowe, które dogłębnie oczyści miazgę zęba.

Przebieg leczenia endodontycznego

Leczenie endodontyczne to przede wszystkim wykonanie zdjęcia, aby określić stopień zabrudzenia, a także uszkodzenia zęba. Następnie pod znieczuleniem cały ząb łącznie z miazgą jest dokładnie czyszczony z wszelkich osadów, co pozwala na zatrzymanie uszkodzenia. Jednak to jeszcze nie wszystko, bo kiedy ząb jest bardzo zniszczony i zwykła plomba nie wystarczy, aby zabezpieczyć zęba, to należy go w pełni odbudować. Tylko tak będziemy pewni, że cały zabieg będzie miał sens. Musimy także regularnie chodzić i sprawdzać, czy ząb dalej jest w takim stanie, jak zaraz po zabiegu endodontycznego.

Jak uśmierzyć ból po leczeniu kanałowym?

Wiele osób po wykonaniu leczenia kanałowego musi borykać się z ciężkim do opanowania bólem. Musimy jednak być pewni, że poradzimy sobie z tym problemem, kiedy wykorzystamy środki przeciwbólowe dostępne bez recepty, ale także ziołowe płukanki np. z mięty, czy rumianku, a także szałwii. Jest to zdecydowanie zdrowsza opcja, a także pozwala nie tylko uśmierzyć ból, ale także sprawić, że dziąsła o wiele szybciej się zregenerują. Możemy być pewni nie tylko wysokiej skuteczności, ale także tego, że to właśnie zioła sprawią, że dziąsła o wiele szybciej się zregenerują, co jest najważniejsze. Należy jednak mieć na uwadze, że nawet silny ból po leczeniu kanałowym może trwać do 3 dni, jednak nadwrażliwość zęba w tym miejscu może rzeczywiście trwać o wiele dłużej. Możemy obkładać także zęba kostkami lodu, co nie tylko pomoże nam w przypadku uśmierzenia dolegliwości bólowych, ale także przede wszystkim o wiele łatwiej poradzimy sobie z opuchlizną. Warto więc wykorzystywać skuteczne i przede wszystkim naturalne sposoby, aby sobie z bólem poradzić.