Czy znieczulenie stomatologiczne jest szkodliwe? Rozwiewamy wątpliwości!

Leczenie stomatologiczne czasem bywa bolesne – co wynika z natury takiego leczenia. Niestety – nie da się przeprowadzić skutecznego leczenia bez ingerencji w organizm pacjenta, a konkretnie w jego tkanki, co niestety kończy się bólem. Nie ma jednak tego złego, co by nie wyszło na dobre! Leczenie kończy się tak, że pacjent żegna się ze swoimi dolegliwościami, mimo wszystko czasem strach paraliżuje pacjenta przed podjęciem racjonalnej decyzji.

Na szczęście, z pomocą przychodzi znieczulenie. Zastanawiasz się, czy znieczulenie stomatologiczne jest szkodliwe? To słuszne pytanie, bądź co bądź, działanie substancji znieczulającej jest bardzo ciekawe. Warto więc wiedzieć, jak działa znieczulenie stomatologiczne, a także jak długo utrzymuje się znieczulenie stomatologiczne, aby mieć pewność, że warto z niego skorzystać!

Jak działa znieczulenie stomatologiczne?

Zastanawianie się nad działaniem znieczulenia stomatologicznego ma sens. W większości przypadków pozwala ono uchronić pacjenta przed odczuwaniem bólu, co jest bardzo dobrym rezultatem. Znieczulenia nie proponuje się przy każdym zabiegu, a jedynie przy tych, które mogą być problematyczne dla pacjenta. Środki znieczulające działają tak, że nerwy przestają przewodzić ból, dlatego też nie odczuwa się bólu po skorzystaniu z nich. Niemniej jednak, ciągle trwają prace nad tym, by ograniczyć korzystanie z dawek substancji znieczulających, aby musieć wprowadzać ich jak najmniejszą ilość. Wynika to z faktu, że odpowiedzią na pytanie „czy znieczulenie stomatologiczne jest szkodliwe” jest słowo „tak” – jednak w niewielkim stopniu. Przy znieczuleniu mogą pojawić się skutki uboczne.

W przypadku znieczulenia, najczęściej zdarzają się omdlenia, zaburzenia rytmu serca i inne symptomy, świadczące o tym, że pacjent zmaga się z nadwrażliwością immunologiczną. Może też zdarzyć się, na przykład igła ulegnie uszkodzeniu, czy też dojdzie do zakażenia – dotyczy to na przykład sytuacji, gdy igła była wcześniej używana. Istnieje również szansa na to, że podczas zastrzyku dochodzi do uszkodzenia nerwu.

Jak długo utrzymuje się znieczulenie stomatologiczne?

Wiesz już, czy znieczulenie stomatologiczne jest szkodliwe. Zagadnienie, czy znieczulenie stomatologiczne jest szkodliwe, jest istotne, aby je znać, gdyż bez tego można się bardzo zaskoczyć! Znieczulenie, które otrzymasz, mogłoby pokrzyżować ci pewne plamy, dlatego świadomość na temat tego, ile takie znieczulenie utrzyma się, jest bardzo ważna.

Okazuje się, że znieczulenie najczęściej idealnie dopasowuje się do długości zabiegu. Jego stężenie i ilość jest tak dopasowana, aby pacjent odczuwał komfort przez cały zabieg. Tak naprawdę jednak znieczulenie może działać także po zabiegu – zazwyczaj „puszcza” po kilkudziesięciu minutach od zabiegu, a może zdarzyć się, że utrzyma się nawet przez kilka godzin. Niemniej jednak, nie jest to kłopot – warto jest po prostu nie planować poważnych rzeczy po zabiegu, by czuć się komfortowo.