Zapalenie korzenia zęba – objawy, przyczyny

zapalenie-korzenia-zeba-objawy-przyczyny

Kiedy mamy ubytki w zębie, lub nie często odwiedzamy gabinet stomatologa to niestety możemy doprowadzić do zapalenia zęba, a w późniejszym okresie także jego korzenia. Dolegliwość jest nie tylko niebezpieczna, ale także bardzo bolesna.

Musimy także liczyć się z tym, że niestety nie obejdzie się bez leczenia kanałowego, które trwa nie tylko dłużej, jest o wiele bardziej kosztowne, ale także wymaga od nas znalezienia odpowiedniego stomatologa. Nie warto więc dopuszczać do takiego stanu i tym samym musimy leczyć na bieżąco wszystkie ubytki w zębach, aby tylko nie doprowadzić do takich chorób jak zapalenie korzenia zęba.

Jak powstaje zapalenie korzenia zęba?

Zapalenie korzenia zęba powstaje przede wszystkim na skutek niedostatecznej higieny w miejscu, gdzie mamy do czynienia z ubytkiem zęba. Musimy w tym przypadku liczyć się z tym, że wszelkie osady, resztki jedzenia będą gromadzić się w ubytku, aż po jakimś czasie przedostaną się do dziąsła. Niestety dalej to prosta droga do zapalenia korzenia, które powoduje ogromne dolegliwości bólowe, a także sprawia, że możemy nabawić się o wiele większych problemów, które mogą być przyczyną nawet usunięcia zęba.

Warto więc regularnie odwiedzać gabinet dentysty, bo tylko to pozwoli nam w porę zareagować i uzupełnić wszystkie ubytki. Tylko tak jesteśmy w stanie zminimalizować ryzyko powstania stanów zapalnych, a także przede wszystkim nie pozwolić do gromadzenia się osadów i resztek jedzenia na korzeniu zęba, powodując stan zapalny.

Symptomy zapalenia korzenia zęba

Na początku możemy spodziewać się, że ząb będzie bolał i żadne leki nie będą w stanie tego bólu uśmierzyć. Wiele osób odczuwa także, jeszcze zanim powstanie ból ciągły, bardzo dużą nadwrażliwość zęba na ciepło i zimno. Kiedy zbagatelizujemy te wszystkie czynniki to ból ustąpi, jednak cały ząb zrobi się ciemnego koloru, co da nam jasny obraz tego, że jest już martwy i jedynym ratunkiem będzie jego usunięcie.

Nie warto więc czekać nie tylko w przypadku zapalenia korzenia, ale także nadwrażliwości, kiedy już widzimy, że niestety odczuwamy objawy świadczące o ubytku w zębie. Możemy bowiem nie dopuścić do takich następstw jak zapalenie korzenia, które nie tylko daje mocniejsze objawy, jest trudniejsze w leczeniu, ale także o wiele bardziej kosztowne.

Jak leczyć stan zapalny zęba?

Stan zapalny zęba najlepiej jest leczyć nie samodzielnie, ale wybrać się do stomatologa, który nie tylko powie nam, jakie kroki należy podjąć, ale także dokładnie wyczyści nie tylko samego zęba, ale także miazgę.

Musimy być pewni, że ząb będzie także zabezpieczony przed wnikaniem pokarmu, a także osadów, bo tylko to zagwarantuje nam, że zahamujemy powstanie kolejnego stanu zapalnego. Kiedy mamy do czynienia z zapaleniem korzenia zęba, to najprawdopodobniej będzie czekać nas wyłącznie leczenie kanałowe, więc nie warto dopuszczać do tego stanu rzeczy.

Leczenie jest bowiem nie tylko o wiele bardziej bolesne, ale także niestety dużo bardziej kosztowne. Nie zawsze da się je przeprowadzić także przy okazji jednej wizyty.