Przebarwienia między zębami

Celem wielu ludzi jest śnieżnobiały uśmiech. Niestety jest to marzenie niełatwe do zrealizowania, jednakże możliwe. Często u ludzi pojawiają się przebarwienia między zębami. Mowa tutaj o nieestetycznych zmianach szpecących uśmiech człowieka. Jest to dość powszechny kłopot. Warto zaznaczyć, że można wyróżnić przyczyny zewnętrzne, na które mamy wpływ oraz wewnętrzne, których nie da się kontrolować. Przeważnie przebarwienia między zębami są możliwe do usunięcia poprzez dokładne szczotkowanie oraz czyszczenie. Wskazana jest higienizacja, wybielanie zębów, a w ostateczności licówki. W Polsce istnieje wiele renomowanych gabinetów stomatologicznych, w których niwelowane są przebarwienia między zębami. Zabiegi do tego celu dostępne są w przystępnych cenach.

Przyczyny powstawania przebarwień zębów

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że przebarwienia mogą pojawiać się nie tylko u dzieci, ale także u dorosłych. Często nie są one regularne, ponieważ obejmują tylko część zębów bądź pojedynczy ząb. Może być też taka sytuacja, że przebarwiony jest cały łuk zębów. Dość częstą przyczyną takiego stanu jest spożywanie niektórych produktów spożywczych. Szkodliwy jest też dym tytoniowy. Należy nadmienić, że do zmiany koloru zębów przyczynia się również przyjmowanie niektórych środków farmakologicznych. Przebarwienia między zębami pojawiają się też przez antybiotykoterapięf oraz wypełnienia amalgamatowe w poszczególnych zębach pacjenta. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że zęby mogą posiadać przebarwienia w różnych kolorach. Najczęściej barwa zależy od przyczyny powstania przebarwienia u pacjenta. Żeby ją ustalić, trzeba wybrać się na leczenie stomatologiczne w dobrej klinice dentystycznej. To w niej stomatolog ustali przyczynę, a ponadto udzieli porad dotyczących dalszego postępowania. Wiadome jest to, że każde przebarwienie między zębami jest możliwe do zniwelowania. Sposobne jest też całkowite wyleczenie. Wszystko jednak zależy od metody leczenia. Jak się okazuje, najczęstszą przyczyną przebarwień jest zła dieta. Mowa tutaj o spożywaniu konkretnych produktów. Przeważnie za żółty kolor zębów odpowiedzialne jest spożywanie warzyw, a ponadto owoców. Jest tak, ponieważ posiadają one sporą ilość kwasów. Niestety ich działanie ma niekorzystny wpływ na szkliwo. Ponadto zęby stają się zdecydowanie słabsze, cieńsze, a dodatkowo porowate. Efektem tego jest większa podatność na barwienie. Dobrym pomysłem jest picie kawy z dodatkiem mleka. Dzięki temu pojawi się zminimalizowane ryzyko przebarwienia. Często przebarwienia między zębami spowodowane są także herbatą. Do najintensywniej barwiących należy przede wszystkim czarna oraz czerwona odmiana. Dodatkowo na zęby źle wpływa czerwone wino oraz napoje gazowane. Inną przyczyną przebarwień jest spożywanie buraków oraz owoców jagodowych. Niekorzystny wpływ ma też przyprawa curry, kurkuma, a także słodycze.

Jakie są rodzaje plamek na zębach?

Warto dowiedzieć się, jakie są rodzaje przebarwień na zębach. Okazuje się, że gama kolorystyczna przebarwień jest bardzo szeroka. Często pojawiają się białe przebarwienia. Ich przyczyną jest przeważnie przebyty uraz mechaniczny, który pojawił się już na etapie tworzenia się szkliwa, co jest bardzo istotne. Trzeba też dodać białe przebarwienia. Mogą być one spowodowane przez próchnicę pierwotną. Często w takim przypadku pojawia się demineralizacja szkliwa, która powinna być odpowiednio leczona. Należy też dodać żółte przebarwienia, które są nierzadko związane z naturalnym procesem starzenia organizmu. Mogą być też spowodowane kolejnym etapem demineralizacji szkliwa pacjenta. Taki proces prowadzi do rozwoju próchnicy, dlatego bardzo ważne jest wczesne leczenie stomatologiczne. Inną przyczyną żółtych przebarwień są także niedobory pokarmowe. Istnieją również brązowe przebarwienia. Spowodowane są przeważnie spożywaniem barwiących napojów. Mowa tutaj przede wszystkim o kawie oraz herbacie. Trzeba też dodać do tego brązowy osad, który nierzadko jest wynikiem palenia tytoniu bądź suplementacji żelazem.

Jak usunąć przebarwienia na zębach?

Istnieje sporo sposobów na to, żeby ustrzec się przed przebarwieniami oraz skutecznie je usunąć. Wybielanie zębów bądź wstawianie licówek to ostateczność. Okazuje się, że na delikatne przebarwienia, które powstały ze spożywania barwiących posiłków wystarczy specjalna pasta wybielająca. Można też stosować płukanki wybielające, które są też dość skuteczne. Bardzo skuteczny na większość przebarwień jest skaling zębów. Jest on przeprowadzany w praktycznie każdy gabinecie stomatologicznym. Mowa tutaj o podstawowym zabiegu higienizacji zębów. Jego celem jest usunięcie kamienia nazębnego. Warto wiedzieć o tym, że taki zabieg może zostać połączony z piaskowaniem zębów. Efekty powinny być więcej niż zadowalające. W Polsce istnieje wiele klinik stomatologicznych, w których przeprowadzany jest skaling zębów. W Polsce istnieje wiele renomowanych gabinetów stomatologicznych, w których przeprowadzane jest leczenie przebarwień na zębach. Zabiegi są dostępne w przystępnych cenach.