Istotne informacje o implantach stomatologicznych

Implanty zębowe to obecnie jedno z najlepszych rozwiązań, które może dostać osoba zainteresowana leczeniem protetycznym. Wynika to z faktu, że implant zęba stanowi łatwy sposób na przywrócenie względnie naturalnego wyglądu zębów. Jest to spora zaletą, której w zasadzie nie da się podważyć, na przykład proponując inne rozwiązanie protetyczne – na ten moment nie ma lepszego.

Implanty zębów warto jest zastosować, gdy pacjent boryka się z bezzębiem w każdym stopniu. Implanty zębów są w stanie sprawić, że szczęka znów będzie wyglądać naturalnie i że będzie równie funkcjonalna, co ta, którą mamy ze względu na nasze uwarunkowania. Dowiedz się, czym są implanty i dlaczego warto jest z nich skorzystać.

Czym jest implant zęba?

Implanty to sposób na to, by pozbawić się problemu bezzębia. Implanty stanowią bardzo wygodny środek na to, by umożliwić sobie ponowne prawidłowe spożywanie, a także możliwość szerokiego uśmiechania się pięknym uzębieniem.

Wizualnie implanty są mocno podobne do śrub, można nawet zaryzykować stwierdzeniem, że budowa rozwiązania, jakim są implanty, była inspirowana śrubami. To bardzo wygodne rozwiązanie, które może posłużyć jako sposób na zamocowanie korony protetycznej.

Rodzaje implantów zębowych

Implanty dzieli się na dwa rodzaje – tytanowe i cyrkonowe. Implant tytanowy jest używany od wielu lat. Taki implant to gwarancja nieodbiegająca od stu procent zapewnienia, że zabieg przebiegnie pomyślnie. Implant tytanowy jest bardzo funkcjonalny i co najważniejsze, świetnie integruje się z kością. Implant warto jest wykorzystać do nadrobienia braków w uzębieniach – warto używać zwłaszcza rozwiązania, jakim jest implant tytanowy.

Natomiast implant cyrkonowy to swego rodzaju nowość, która również skutecznie przedziera się i gości w coraz większej ilości gabinetów stomatologicznych. Implant to wygodna opcja, którą warto jest uwzględnić w poszukiwaniu sposobu na rekonstrukcję zęba. Implant cyrkonowy jest atrakcyjny wizualnie, przez co jego obnażenie w różnych sytuacjach nie sprawi kłopotu pacjentowi.

Implanty zębowe – przeciwwskazania

Nie każdy może wykorzystać implant. Przede wszystkim, implant nie może być wykorzystany przez kobiety w ciąży. Prócz tego, implant nie może być wykorzystany przez dzieci, gdyż proces rozwoju tkanki kostnej nadal u nich przebiega. Zapytaj swojego lekarza, czy możesz zastosować implant i przejdź odpowiednie badania z tym związane.

Ile trwa wszczepienie implantu?

Implant wszczepia się stosunkowo krótko. Implant wszczepia się przez około 30 minut – nie więcej, rzadko kiedy zajmuje to więcej czasu. To znaczy, że zabieg, podczas którego wszczepia się implant, jest bardzo krótki.

Czy implant można wszczepić każdemu?

Implant nie może zostać wszczepiony przez każdego. Nim wszczepisz implant, powinieneś dokładnie przedstawić lekarzowi stan swojego zdrowia. To ważne, aby wszczepienie rozwiązania, jakim jest implant, powiodło się. Bez tego może okazać się, że dojdzie do poważnych komplikacji pozabiegowych.