Ile trwa wstawienie implantu zęba?

ile-trwa-wstawienie-implantu-zeba

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że implanty zębowe stosowane są w celu uzupełnienia braków w uzębieniu pacjenta. Godny uwagi jest fakt, że implanty nie tylko prezentują się estetycznie i naturalnie, ale również są niezwykle funkcjonalne. Wpływ na ich trwałość będzie miało doświadczenie dentysty. Ile trwa wstawienie implantu zęba? Jak przebiega jego wstawienie?

Warto wiedzieć, że w zależności od liczby ubytków implanty mogą być wszczepione w znieczuleniu ogólnym lub miejscowym. Należy mieć świadomość, że zabieg przeważnie trwa od 0,5 do 2 godzin. Oczywiście zadaniem stomatologa jest sprawdzenie na samym końcu umiejscowienia implantu. W momencie, gdy wspomniany implant będzie stabilny, rana będzie zszywana.

Implant zęba – charakterystyka

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że implant jest w najprostszym możliwym ujęciu sztuczną tytanową śrubą pełniącą funkcję naturalnego korzenia zęba. Godny uwagi jest fakt, że w pierwszej kolejności śruba umieszczana jest w kości i dopiero później na nią jest zakładana korona.

Należy pamiętać o tym, że może zostać założonych dokładnie tyle implantów, ile będzie brakowało zębów. Oczywiście mogą zdarzyć się sytuacja, że dentysta podejmie decyzję o założeniu kilku śrub punktowych, na których będą opierały się praktycznie wszystkie brakujące zęby.

Wstawienie implantu zęba – jak się odbywa?

W pierwszej kolejności lekarz dokonuje wszczepienia implantu, następnie umieszczania jest śruba gojąca. Z kolei finalna faza będzie polegała na nałożeniu korony. Należy mieć świadomość, że wstawianie implantów będzie rozpoczynało się od zabiegu chirurgicznego. Godny uwagi jest fakt, że będzie on przeprowadzony w miejscowym znieczuleniu. Warto wiedzieć, że wszczepienie implantu zębowego będzie w zdecydowanej większości przypadków trwało od 1,5 do 2 godzin.

W momencie, gdy lekarz stwierdzi, ze dany implant jest stabilny, zszywa ranę. Pacjent musi poczekać, jak rana całkowicie się zagoi. Wspomniany proces może trwać od 3 do 8 miesięcy. Dzięki temu określa się zrastanie implantu z kością szczęki lub żuchwy.

Zalecenia po wszczepianiu implantu zęba

Należy mieć świadomość, że pierwsze dwa tygodnie po wszczepieniu implantów będą miały bardzo duże znaczenie. Jest to bowiem czas, kiedy tkanki będą się goiły. Rekomendowane jest przez pierwsze dwa tygodnie spożywanie rozdrobnionego pokarmu. Ponadto po każdym posiłku powinno się przepłukać jamę ustną solą fizjologiczną lub letnią wodą. Nie można zapomnieć, aby w trakcie mycia zębów omijać okolice, w których został wszczepiony implant. W ten sposób można będzie mieć pewność, że tkanki nie zostaną podrażnione.

Nie można pod żadnym pozorem palić papierosów. Bardzo istotne znaczenie będzie miało także przyjmowanie zaleconych leków. Bardzo ważne będzie także udanie się po 14 dniach od momentu zabiegu do chirurga stomatologicznego w celu usunięcia szwów. Kolejnym etapem będą wizyty kontrolne. Mogą one trwać od 3 do 4 miesięcy. W tym czasie planowane jest bowiem dalsze leczenie.