Ile kosztuje kanałowe leczenie?

ile-kosztuje-kanalowe-leczenie

Leczenie kanałowe w najprostszym możliwym ujęciu polega na usunięciu miazgi z kanałów, wykonaniu ich dezynfekcji, a następnie bardzo dokładnym wypełnieniu kanałów właściwymi materiałami. Ostatnim etapem będzie szczelne zabezpieczenie korony klinicznej zęba. Pacjenci bardzo często zastanawiają się ile kosztuje kanałowe leczenie. Kiedy dokładnie dentysta podejmuje decyzję o jego wykonaniu?

Kanałowe leczenie, a pieniądze

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że koszt leczenia kanałowego jest uzależniony od bardzo dużej liczby czynników. Doskonałymi przykładami mogą być: doświadczenie stomatologa, zastosowane materiały czy miejsce wykonania zabiegu. Godny uwagi jest fakt, że usługi, które są oferowane przez gabinety w Warszawie będą różniły się od tych wykonywanych w Katowicach. W zdecydowanej większości przypadków koszt leczenia zęba jednokanałowego będzie wynosił około 600 złotych.

Kanałowe leczenie – charakterystyka zabiegu

Należy mieć świadomość, że omawiane leczenie kanałowe rozpoczyna się od otwarcia komory danego zęba i oczyszczeniu jej z miazgi. W przypadku, gdy będzie ona żywa konieczne jest wykonanie wspomnianej czynności pod miejscowym znieczuleniem. Kolejnym etapem będzie pozbycie się miazgi z kanału, albo kanałów korzeniowych.

Bardzo istotne znaczenie będzie miało także usunięcie toksyn bakteryjnych oraz pozostałości miazgi zębowej z kanalików zębowych. Warto wiedzieć, że leczenie kanałowe zęba zakończy się wypełnieniem kanału korzeniowego odpowiednim materiałem. Oczywiście będzie on obojętny dla organizmu. Celem wypełniania kanału korzeniowego jest bardzo szczelne zamknięcie tego otworu, by w żaden sposób nie doszło do ponownego zainfekowania tkanek okołowierzchołkowych.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że martwy ząb ulegnie przebarwieniu. Lekarz może zaproponować pacjentowi korony porcelanowe lub licówki w przypadku, gdyby defekt kosmetyczny był widoczny przy uśmiechu.

Zalecenia do leczenia kanałowego

Jeżeli różnego rodzaju bodźce termiczne będą wywoływały w zębie długotrwałą reakcję bólową, oznacza to, że kwalifikuje się do omawianego leczenia kanałowego. Rekomendowane jest wybranie się na wizytę do dentysty, gdy ból zęba będzie nasilał się wieczorem oraz podczas opłukiwania czy dotyku.

Należy mieć świadomość, że do leczenia kanałowego będą kwalifikowały się także zęby, które obumarły i doszło do rozwinięcia się przewlekłej zmiany okołowierzchołkowej. Warto wiedzieć, że w takich sytuacjach mogą nie występować objawy bólowe. Warto wiedzieć, że podczas leczenia kanałowego mogą wystąpić powikłania.

Kanałowe leczenie – cena zabiegu

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że leczenie kanałowe cechuje się bardzo szerokim przedziałem cenowym. Godny uwagi jest fakt, że na koszt zabiegu w pierwszej kolejności wpływa liczba zainfekowanych korzeni danego zęba.

W przypadku, gdy wspomniana zgorzel powstała w więcej niż jednym korzeniu, nie tylko cena usługi będzie wyższa, ale również pacjent będzie musiał odbyć więcej wizyt. Należy mieć świadomość, że cena oczyszczenia jednego kanału zębowego będzie oscylowała od 400 do 500 złotych.