Na czym polega endodoncja mikroskopowa?

Leczenie kanałowe pod mikroskopem, nazywane także jako endodoncja, jest rewolucyjną formą leczenia endodontycznego. Leczenie kanałowe tego rodzaju wykorzystuje mikroskop operacyjny, który pozytywnie przekłada się na ostateczny efekt całego leczenia. Wykorzystanie leczenia kanałowego pozwala na zachowanie naturalnego zęba, którego nie warto usuwać w przypadku, gdy można go wyleczyć i odbudować. Jeśli zastanawiasz się, czym jest endodoncja i dlaczego warto wykonać leczenie kanałowe pod mikroskopem, przeczytaj ten artykuł.

Na czym polega leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Leczenie kanałowe pod mikroskopem, nazywane także jako endodoncja, jest stosunkowo popularnym zabiegiem, które wykonuje się w przypadku leczenia chorób miazgi. Wykorzystanie mikroskopu stanowi jedyną różnicę w przebiegu takiego leczenia (w porównaniu do klasycznego leczenia kanałowego), jednak ostateczny efekt może znacząco się różnić.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem, podobnie jak tradycyjne leczenie kanałowe, wykonuje się z wykorzystaniem znieczulenia miejscowego. W ten sposób pacjent, który może bać się tego zabiegu, w czasie zabiegu nie odczuwa stanów bólowych. Dyskomfort, związany z przeprowadzaniem samego zabiegu, niestety jest nieunikniony, jednak warto się poświęcić dla zachowania naturalnego zęba.

Kiedy wskazana jest endodoncja pod mikroskopem?

Leczenie kanałowe pod mikroskopem jest rekomendowane w przypadku, gdy pacjent zmaga się z chorobami miazgi. Do tych chorób można zaliczyć między innymi nieodwracalne zapalenie miazgi zęba, które powoduje, że miazga może ulec martwicy. Może także pojawić się zgorzel – w przypadku, gdy pacjent zbyt długo będzie zwlekać z leczeniem.

Leczenie kanałowe z wykorzystaniem mikroskopu jest rekomendowane każdemu pacjentowi, któremu zależy na znaczącym zwiększeniu szansy na powodzenie całego leczenia kanałowego. Połączenie mikroskopu z leczeniem kanałowym jest odpowiedzią właśnie na ich potrzeby.

Zalety mikroskopu w endodoncji

Mikroskop wnosi ogromną zaletę do procesu leczenia kanałowego. Z jego wykorzystaniem istnieje możliwość znaczącego podniesienia skuteczności zabiegu, co stanowi ogromną zaletą dla wielu pacjentów, gotowych zapłacić większą cenę za długofalowy spokój. Mikroskop w endodoncji okazał się strzałem w dziesiątkę – większa dokładność przekłada się na mniejsze ryzyko nawrotu choroby, co sprawia, że warto jest się zdecydować na ten wariant leczenia kanałowego. Mikroskop w endodoncji daje komfort zarówno pacjentowi, jak i endodoncie, który jest w stanie wykonać swój zabieg lepiej.