Czy ropień zęba jest niebezpieczny?

Obecność ropnia to niezwykle problematyczna kwestia, powodująca ból, widoczną opuchlizną i niezwykle charakterystycznie wyglądające wybrzuszenie obecne w miejscu na dziąśle. Ropnie powodowane są przez różne kwestie i czynniki, stąd też ciężko wyróżnić jeden z najważniejszych z nich! Niezmienne jest jednak to, że z każdym ropniem sytuacja wygląda następująco: należy udać się do gabinetu stomatologicznego celem wyleczenia tej dolegliwości! Dziś odpowiemy sobie na pytania takie jak to czy ropień zęba jest niebezpieczny, jak wygląda ropień obecny na dziąśle i czy ropień zęba zawsze jest czymś bolesnym! Sprawdźmy to w dzisiejszym artykule, który przygotowaliśmy dla naszych czytelników!

Jak wygląda ropień zęba?

Zanim dowiemy się, czy ropień zęba jest niebezpieczny, warto skupić się nad tym jak wygląda ropień zęba. Jak już wspomnieliśmy o tym, że ropień najłatwiej rozpoznać po uwydatnione opuchliźnie policzka i bólu przypominającym „wypieranie” zęba. Bardzo często pacjenci zwracają też uwagę na to, że czują się, jakby ząb miał zaraz wypaść z jamy ustnej. No właśnie — powodem takiej sytuacji często bywa ropień. Ba, pozostawienie ropnia bez opieki medycznej może doprowadzić także do przeniesienia infekcji w inne miejsca w organizmie! Zakażenia występujące w obrębie ucha czy szczęki to często pokłosie występowania ropni w jamie ustnej.

Nie wszystkie ropnie wyglądają identycznie, jednak każdy ropień jest czymś co powinniśmy traktować w poważny sposób i objąć opieką medyczną. Jeżeli dopuścimy do jego rozwoju, eto niezbędnym krokiem do podjęcia może być to, aby podjąć się leczenia chirurgicznego lub – co gorsza – dla pacjenta — innego inwazyjnego działania, jakim jest ekstrakcja zęba. Z wyglądu, ropień często przypomina cystę, zlokalizowaną na dziąśle. Wewnątrz niej znajduje się treść ropna, która zdecydowanie jest czymś, co musi być poddane drenażowi przez stomatologa. W jej składzie znajdują się głównie martwe tkanki i bakterie, stąd też tak ważne jest to, aby pozbyć się ropnia!

Czy ropień zęba zawsze boli?

Czy ropień zęba jest niebezpieczny to zastanówmy się czy ropień zęba zawsze boli? Otóż jak się okazuje, obecność ropnia rzadko bywa bez całkowitego ból, jednak zdarzają się takie sytuacje, w bardzo rzadkich przypadkach. W większości takich sytuacji dochodzi do pojawienia się mocnych dolegliwości bólowych. Ropień ma to do siebie, że powoduje ból, przez co możliwe jest występowanie silnych dolegliwości uniemożliwiających normalne życie. Gdy dodamy do tego kwestie związane z opuchlizną, wręcz nieuniknione jest to, że ropień da o sobie znać. Ropień to przecież znak od naszego organizmu, starającego się poinformować, że coś jest nie tak i walczy z silną infekcją. Właśnie dlatego powinniśmy robić wszystko, aby wyleczyć ząb i ropień. Najlepiej zobrazować go z pomocą zdjęcia rentgenowskiego. Dzięki temu absolutnie każdy z nas może cieszyć się zdrowiem jamy ustnej. Nie czekajcie na to, aż ropień sam zniknie i co najważniejsze — absolutnie nie próbujcie usuwać go samodzielnie!