Czy usuwanie ósemek jest bolesne?

Czy-usuwanie-osemek-jest-bolesne

Ósemki, czyli inaczej zwane zębami mądrości rosną w szczęce jako ostatnie. Przyjmuje się, że możemy je mieć nawet w 20, czy 30 roku życia, kiedy do tej pory nie zauważyliśmy ich u siebie. Ze względu na to więc, że rosną bardzo późno, ostatnie zęby trzonowe są przyczyną wielu problemów, także ze względu na umiejscowienie.

Musimy liczyć się z tym, że o wiele trudniej będzie nam je czyścić i pielęgnować, co niestety jest przyczyną takich problemów, jak stany zapalne. Jednak leczenia zębów mądrości często okazuje się albo bardzo trudne, albo wręcz niemożliwe i lekarz decyduje się na ich usunięcie, bo będzie to sprawiało mniej szkody, niż pozostawienie ich na swoim miejscu.

Czemu usuwa się ósemki?

Kiedy mamy do czynienia z zębami mądrości to powinniśmy wiedzieć, że często stomatolog decyduje się na och usunięcie bez wyraźnych objawów chorobowych. Woli to zrobić jeszcze zanim one powstaną, bo niestety leczenie jest bardzo trudne i może spowodować dolegliwości bólowe. Zęby trzonowe rosną jako ostatnie więc bardzo często musimy borykać się z sytuacją, że nie ma na nie miejsca w szczęce i w ty przypadku jesteśmy zmuszeni je usunąć, aby nie doprowadzić do konieczności leczenia ortodontycznego, nawet jak przed ich wyrośnięciem nie było potrzebne.

Wskazania do usuwania ósemek

Głównym wskazaniem, kiedy lekarz decyduje się na usuwanie ósemek jest toczący się stan zapalny. Nawet niewielki może być wskazaniem do usunięcia zęba, bo leczenie zębów mądrości jest bardzo trudne, a wielu przypadkach często niemożliwe.

Usuwanie ósemek jest także konieczne, kiedy ostatnie zębów po prostu nie są w stanie zmieścić się w szczęce, co może spowodować wiele problemów i doprowadzić do wad zgryzu, nawet jak wcześniej nie było takiej konieczności.

Warto więc regularnie odwiedzać gabinet dentysty, a także w razie jakichkolwiek podejrzeń, że ząb mądrości nam właśnie wyrasta, tym bardziej warto wybrać się do stomatologa. Niech to lekarz oceni, czy w naszym przypadku warto zdecydować się na usunięcie zębów mądrości, czy też nie jest to konieczne, co również się zdarza.

Usuwanie ósemki, a ból

Kiedy stoimy przed usunięciem zębów mądrości, to bardzo wiele osób boi się bólu i dyskomfortu, jaki może się z tym wiązać. Musimy jednak mieć świadomość, że cały zabieg będzie przeprowadzony tak, aby jak najmniej odczuwalny był ból i dyskomfort. Kiedy więc w naszym przypadku okaże się, że konieczne jest zastosowanie leczenia chirurgicznego, to stomatolog na tę opcję się zdecyduje. Kilka dni po zabiegu ekstrakcji zęba mądrości możemy odczuwać ból i dyskomfort, jednak lekarz dentysta powie nam, jak możemy go bezpiecznie uśmierzyć.

Nie musimy więc obawiać się, że ból będzie na tyle dokuczliwy, że nie będziemy sobie w stanie z nim poradzić. Jest to bardzo ważne, bo wiele osób boi się tylko tego i zwleka z decyzją usunięcia zęba, mimo że często są ku temu przesłanki. Należy jednak wybrać taki gabinet, który zrobi wszystko, aby dolegliwości bólowe były jak najmniejsze i nauczy nas, jak sobie z nimi radzić. Usuwanie ósemek nie będzie więc dla nas takie straszne.