Czy leczenie kanałowe boli?

Leczenie kanałowe jest sposobem na to, by wyleczyć chorobę nazywaną nieodwracalnym zapaleniem miazgi zęba. Nieodwracalne zapalenie miazgi zęba jest spowodowane rozwojem próchnicy, która w miarę swojego rozwoju dociera do miazgi zęba. Wtedy staje się naprawdę groźna, bo bakterie mogą dotrzeć do krwiobiegu i spowodować różne choroby zagrażające życiu.

Wykonanie zabiegu, jakim jest leczenie kanałowe jest istotne, jednak nie każdy pacjent decyduje się na jego wykonanie. Strach przed bólem paraliżuje przed podjęciem racjonalnych decyzji. Sprawdź, czy leczenie kanałowe jest tym, czego potrzebujesz.

Czy leczenie kanałowe boli?

Leczenie kanałowe, nazywane także jako endodoncja, to zabieg, który przydaje się szczególnie wtedy, gdy pacjenta dosięga problem nieodwracalnego zapalenia miazgi zęba. W miarę rozwoju nieodwracalnego zapalenia miazgi zęba, dochodzi do powstania martwicy miazgi – wówczas również stosuje się leczenie kanałowe. Leczenie to okazuje się skuteczne i pozwala na utrzymanie zęba w jamie ustnej.

Niestety, ze strachu przed bólem pacjenci rezygnują z zabiegu, jakim jest leczenie kanałowe. Pacjenci często pytają, czy leczenie kanałowe jest bolesne – co nie dziwi, bo zabieg ten jest stosunkowo inwazyjny i ma mocny wpływ na zęba. Na szczęście, jesteśmy w stanie wyjaśnić, jak wygląda ta kwestia.

Okazuje się, że leczenie kanałowe nie musi być zawsze bolesne. Dotyczy to tych zabiegów, w których wykorzysta się odpowiednie znieczulenie. Wprawieni implantolodzy, którzy wykonują zabieg, jakim jest endodoncja, korzystają ze skutecznych środków, które wykluczają pojawienie się bólu podczas zabiegu.

Leczenie kanałowe wymaga znieczulenia. Leczenie kanałowe można wykonać w znieczuleniu ogólnym i miejscowym, w zależności od możliwości pacjenta i jego preferencji. Takie leczenie kanałowe z wykorzystaniem znieczulenia stanowi pewien dyskomfort, aczkolwiek ból jest uśmierzony.

Dolegliwości po leczeniu endodontycznym

Leczenie kanałowe powoduje pewien ból pozabiegowy, gdy już znieczulenie straci moc. Choroba również jest bolesna, dlatego warto jest wykonać leczenie kanałowe, by na stałe pozbyć się bólu. Endodoncja spowoduje przejściowy ból, spowodowany ingerencją w strukturę zęba. Ból po zabiegu, jakim jest endodoncja, może potrwać przez kilka dni. Jeśli pojawi się mocny ból po zabiegu, jakim jest endodoncja, konieczna jest pilna konsultacja z lekarzem. Może okazać się, że endodoncja będzie musiała być przeprowadzona ponownie, gdyż wdało się zakażenie czy też zapalenie przyzębia.