Aloes na zęby

Dbanie o higienę jamy ustnej jest czymś niezwykle istotnym. Oczywiście szczotkowanie zębów to nie wszystko. Zaleca się także stosować nici dentystyczne, płyny do płukania, skrobaczkę do języka. Nie można zapomnieć również o regularnych wizytach u stomatologa, podczas których możliwe staje się znalezienie różnych nieprawidłowości. Im wcześniej zostaną wykryte różne problemy ze strony jamy ustnej, tym lepiej, bo zmniejsza się ryzyko rozwoju poważniejszego schorzenia i konieczności wdrożenia skomplikowanego leczenia. Jest też wiele naturalnych sposobów, które można stosować na co dzień typu aloes na zęby.

Czy aloes pomaga na ból zęba?

O aloesie słyszał chyba każdy. Jest to bardzo znana roślina. Wiele osób ma ją w swoim domowym zaciszu w doniczce w formie ozdoby. Warto jednak wiedzieć, że świetnie sprawdza się aloes na zęby. Już nawet starożytni przodkowie używali go na wiele sposobów. Nakładano aloes na włosy i skórę. Znalazł on zastosowanie także w higienie jamy ustnej. Jest nawet wiele przesłanek, że niezwykłe piękno Kleopatry wynikało między innymi z sięgania po aloes. Od wieków przypisuje się tej roślinie właściwości lecznicze. Przez lata aloes stanowił remedium na różnego typu dolegliwości zdrowotne. Stał się także naturalnym środkiem przy różnych problemach z jamą ustną.
 Warto wiedzieć, że świetnie sprawdza się aloes na zęby objęte stanem zapalnym. Jeśli pojawią się dolegliwości bólowe, to warto po niego sięgnąć. Okazuje się, że zawarte w aloesie substancje wykazują działanie łagodzące i kojące. Na tym jednak nie koniec. Można liczyć także na zredukowanie bólu i stanów zapalnych. Warto wiedzieć, że jeśli nagle wystąpi ból zęba i nie będzie można udać się do stomatologa, to można wspomóc się aloesem. Pozwala poczuć ulgę i przetrwać do wizyty u dentysty. Jak w takim razie uzyskać pożądany efekt? Świetnie sprawdzi się aloes na zęby w formie żelem lub soku. Wystarczy namoczyć w nim patyczek do uszu, po czym przełożyć go to miejsca objętego stanem zapalnym i bolącego. Oczywiście istotne staje się to, aby zabieg powtarzać. Najlepiej robić to co godzinę, aż do zniwelowania dolegliwości bólowych.

Po co aloes na zęby?

Nie bez powodu w sprzedaży znajduje się wiele środków przeznaczonych do higieny jamy ustnej, które zawierają w składzie aloes. Świetnie sprawdza się on w codziennej higienie i może służyć także do zadań specjalnych. Trzeba pamiętać o tym, że w jamie ustnej znajduje się mnóstwo bakterii. Niektóre z nich mogą być chorobotwórczymi patogenami, sprzyjać powstawaniu próchnicy. Jeśli ktoś nie chce stosować chemicznego płynu do płukania jamy ustnej, to warto zainteresować się aloesem. W sklepach dostępne są gotowe produkty w postaci soku aloesowego. Sprawdzi się idealnie do czyszczenia zębów po ich szczotkowaniu i między posiłkami. Aloesowa płukanka przywróci uczucie świeżości, usunie także resztki pokarmowe, które stanowią doskonałą pożywkę dla bakterii odpowiedzialnych za powstawanie próchnicy. Można wobec tego uchronić się przed nadmiernym osadzaniem płytki nazębnej. Świetnie sprawdza się także pasta, która zawiera aloes. Usuwa ona naloty ze szkliwa i jednocześnie koi podrażnienia.
Aloes jest świetnym środkiem przy nadwrażliwości zębów, z którym boryka się wiele osób. Wiąże się to z nieprzyjemnymi objawami w przypadku picia gorących i zimnych napojów, to samo dotyczy jedzenia. Pojawia się wrażliwość na temperaturę, kwasy. Jest to wynikiem odsłoniętych szyjek zębowych. Na szczęście można przeciwdziałać symptomom i pokonać nadwrażliwość zębów. Pomoże w tym między innymi aloes. Warto wiedzieć, że miąższ znajdujący się w liściach tej rośliny redukuje opuchliznę, stany zapalne i ból. Oczywiście w sprzedaży dostępnych jest wiele gotowych produktów z aloesem, ale można także zrobić swój własny środek z domowej rośliny doniczkowej. Przy wrażliwych dziąsłach i zębach będzie to świetna opcja. Aloes poleca się także przy problemie z nieświeżym oddechem. Nie trzeba stosować żadnych specyfików ze sklepu. Rewelacyjnie sprawdza się smarowanie zębów i dziąseł sokiem z aloesu i stosowanie go jak płukanki do ust po każdym umyciu zębów i między posiłkami. Zaleca się także pić sok w celu poprawienia trawienia, co przeciwdziała refluksowi przełykowemu, czyli cofaniu się kwaśnej treści do jamy ustnej.

Aloes dla jamy ustnej

Jeśli pojawia się jakaś infekcja w jamie ustnej, afta lub owrzodzenie, to dobrym rozwiązaniem staje się sięgnięcie po aloes. Działa on przeciwzapalnie i przyspiesza gojenie. Można wobec tego liczyć na szybsze pozbycie się różnych niepokojących zmian w jamie ustnej. Aloes działa także kojąco, więc redukuje ból. Można sięgnąć po płukankę w postaci soku aloesowego. Świetnie sprawdzi się także użycie świeżego miąższu. Wystarczy uciąć kawałek liścia i przyłożyć stroną zawierającą żel do miejsca chorobowo zmienionego. Na ulgę nie trzeba będzie długo czekać. Aloes rewelacyjnie sprawdza się do zrobienia okładu, który zaleca się trzymać przez parę godzin. Przy zapaleniach i ropniu będzie to idealna opcja. Wykazuje działanie antyhistaminowe. Można także skutecznie przyspieszyć regenerację śluzówki jamy ustnej.